onsdag 16 november 2011

ELBIL Nr.2 (Think - "Skalbagge")



Det var rent tur att jag köpte andra Elbil. KVD’s auktion i mars 2011 och sista bilen på listan denna kväll var en Elbil med konstig beskrivning. Jag hade vinande bud och så hämtade vi Norsk skapelse från Landskrona som fick omgående smeknamn ”SKALBAGGE”:



Skulle faktisk underhålla min nyfikenhet och jämföra Elbil som jag byggde med en som är massproducerad. Det var ingen stor skillnad. Bilen som jag byggde är mer service vänligt, med enklare komponenter och starkare batteri. Think är mer avancerad och lite piggare som reflekteras på förbrukning. Nu har vi 2 elbilar och jag ville fortsätta bygga Elbilar. Samtidigt blev garage och uppfart för trång för alla bilar vi hade hemma. Det konstigaste är att bara Elbilar hade rullat hela tiden och bensinare och diesel samlade damm och var inte i trafik.

Jag sålde ELFI i början av maj 2011 för att göra plats för nytt projekt. Och nytt projekt skulle vara en retro bil som jag skulle bygga. Men där vi kommer ifrån folk säger: ”du drömmer, men gud bestämmer…”



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar