fredag 6 januari 2012

ELCAT fick 2 st WB-LYP160


Igår kväll var jag i garage och ELCAT fick 2 st WB-LYP160 till. Totalt är de 26st nu och system spänning är 85V. Resultatet är precis som jag hade önskat; i treans växel normal hastighet ändrades från 45 till 50km/h som gör att man behöver inte växla i stadskörning. Det som är möjligt idag är att köra i treans växel precis som vanligt automat bil. En hel del detaljer inuti batteri box fick flyttas om och resultat är följande:



Topp hastighet är också högre och nu är möjligt att åka 100km/h… som rekommenderas inte förutom om det är absolut nödvändigt!!! Elcat har idag 10% mer räckvidd med 2 nya celler och normal körning 70km/h kräver lägre ström 10% som idag motsvarar prick under 1C. 
Hur som helst, jag är mycket nöjd eftersom resultat är som förväntat. Jag lämnar dator och skrivandet om ELBILAR på sidan. Jag är tillbaka om 10 dagar, vi hörs…


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar