lördag 21 april 2012

DS5 hybrid4


Det finns bilar och bilar… vi gillar nån bil utan att kunna förklara varför, samtidigt som vi inte gillar särskild mycket andra bilar också utan förklaring. Följande bil har jag inte sett än. Jag har blivit magisk förtrollad när jag såg första bilden. Första kontakt med verklig bil kommer snart hoppas jag eftersom bilen är så annorlunda, positiv annorlunda att jag förväntar mycket från bilen. Självklart skriver jag om Citroën DS5 hybrid4.







Citroën är väl känd att kunna skapa framtiden med sina bilar. DS5 är en futuristisk skapelse som väcker minnen från kända ”science fiction” filmer. Om jag skulle kunna sträcka handen och bara röra på bilen då kanske jag skulle kunna vara delaktig i framtiden på nån konstig vänster, så känns det som. Idag är Sverige premiär visning till almenheten runt om landet. Jag ska inte stressa till återförsäljare och provköra. Priset är utanför ribban och jag väntar till begagnat objekt som ska vara mer förmånligt till ombyggnads PHEV projekt... framtiden kan vara lurigt! --- ”vakna nu!”   



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar