onsdag 7 mars 2018

Leaf 2 Zero leverans dag

Leaf blev levererat idag... som vanligt inte smärtfritt, nämligen var det så att RegPlåtar till min bil var försenad från början, sen så köpte jag begagnade vinterhjul redan i höstas föra året och dem var så gott som nya på blocket annonsen. Har rullat bara några hundra mil och suttit på en Mazda CX-3, men ET på dem var 50, så det blev fiasko när Nissan service teknikerna försökte montera på bilen, fälgarna skrapade i bromsok... men som tur så hittade jag vinterhjul på Bildelsbasen.se,  Demo Leaf, 445mil total, så gott som nyskick, krockade bil men original fälg med friktionsdäck 16" och Bridgestone Blizzak däck, det var super smidig köp men förlängde leverans med 24 timmar... men det var tur i oturen... 

Och idag så blev det leverans! Betalning, nycklarna,  varsågod, tack ska ni ha... Just ja, dem levererar bil efter bil, hur många Leaf som helst är på G att levereras, och jag fick sätta sig i min bil och börja med att lära känna nya Leaf. Sittposition är bekväm, jag hittar lätt telefon parkoppla funktion, klart efter 30 sekunder. Då börjar första körningen... 1,5 timme senare och efter ca.80-ish kilometer det kändes värt vänta och prisvärt... vilken känsla med e-pedal, ProPilot, 360’ kamera, värme paket som är ljus år bättre än 12:a Leafs, menyer i bilen som är fantastiska, vad man kan se, vem som helst kan hitta eget favorit display visning. LED helljus är så skarp och stark, ljudnivå är så behaglig i alla hastigheter man måste prova för att fatta... 98% laddad vid överlämnande, och hemma på uppfarten efter mer än 80km på motorväg och landsväg mest 110&90km/h 60%kvar och 150-ish på gisometer... grymt början!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar