torsdag 8 mars 2018

Dag 2 med nya Leaf 2 Zero

App Nissan Connect tog lite tid, försök och elaborera för att kunna koppla mot bilen, eftersom min gamla Nissan konto finns men man inte kan använda det för att det hade varit Carwings en gång i tiden som inte finns längre. Det sagt och efter 5-6 försök hade jag startat ny registration som gick igenom så gott som smärt fritt... så nu kommunicerar jag med bilen:





Det känns stabilt och avslappnad man kommer till förvärmning och varm bil. När nyckel vrids och siffran 258km i gissameter visas så blir allt dubbel avslappnad. Inga behöv att stöd ladda än så länge... Leaf Spy har jag hittat igen och det fungerar med lite trix&plix med OBD luckan och omflyttning av uttaget, men som som sagt det fungerar. Ser inga behöv att glo i BMS längre och övervaka batteriets beteende eftersom barn sjukdomar är redan åtgärdade på Leaf sedan introduktion och Svensk klimat passar bilen ganska bra... SoH är 99.9% och resten stämmer överens med förväntningar, det som kan vara intressant är att stänga visa introduktion ljud som kan vara irriterande och justera annat enligt vad jag tycker passar mig bäst...
Som sagt dag 2 och 200-ish kilometer senare ingen ångest eller misstänksam beteende som folk skriver om, precis tvärtom avslappnad ägande och fantastisk glädje med kända Nissan komfort och finesser... på tal om finesser så ska jag försöka skriva eller kanske börja filma Leaf upplevelse... vi får se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar